2020年8月11日 星期二

【中文歌詞】Billie Eilish - my future

 


不專業翻譯 有錯請見諒 轉載請註明出處




I can't seem to focus
我似乎無法專注

And you don't seem to notice I'm not here
而你似乎沒注意到我不在這

I'm just a mirror
我只是面鏡子

You check your complexion
你檢查你的容色

To find your reflection's all alone
發現只映射出你獨自一人

I had to go
我不得不離開

Can't you hear me?
難道你聽不見嗎?

I'm not comin' home
我不會回來了

Do you understand?
你了解嗎?

I've changed my plans
我已經改變了我的計畫

'Cause I, I'm in love
因為我愛上了

With my future
我的未來

Can't wait to meet her
等不及想見到他

And I, I'm in love
而我 我戀愛了

But not with anybody else
但不是與其他人

Just wanna get to know myself
只是想要了解我自己

I know supposedly I'm lonely now
我知道照理說我現在是寂寞的

Know I'm supposed to be unhappy without someone
知道不在某人身邊 我應該要是不快樂的

But aren't I someone?
但我不就是那個人嗎?

I'd like to be your answer
我想要成為你的答案

'Cause you're so handsome
因為你是如此帥氣

But I know better than to drive you home
但我知道最好不要載你回家

'Cause you'd invite me in
因為你會邀我進門

And I'd be yours again
而我會再度成為你的

But I, I'm in love With my future
不過我 我已愛上我的未來

And you don't know her
而你不了解他

And I, I'm in love
而我 我戀愛了

But not with anybody here
但不是與任何在這裡的人

I'll see you in a couple years
我會在幾年後見到你

沒有留言:

張貼留言